سرپرست مدیریت بحران استان خراسان رضوی:

تعداد مصدومان زلزله کاشمر به ۱۲ نفر رسید | مردم از خانه‌های خسارت دیده بیرون بروند

سرپرست مدیریت بحران استان خراسان رضوی گفت: براثر زمین‌لرزه ۳.۸ ریشتری ظهر امروز در شهرستان کاشمر ۱۲ نفر نیز که حین فرار و در اثر اضطراب دچار آسیب‌های سطحی شده بودند تاکنون در بیمارستان بستری شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۱۷۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، رضا عباسی نیشابوری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه ساعت ۱۴ و ۲۹ دقیقه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر کاشمر را مجدد لرزاند، اظهار کرد: زلزله به مرکزیت خلیل‌آباد و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زلزله امروز یکم تیرماه فوتی نداشته و اکنون مشکل خاصی در این شهرستان وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن زمین‌لرزه ۷ سایت برای اسکان اضطراری در شهر و روستاهای کاشمر پیش‌بینی شده است.

سرپرست مدیریت بحران استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه در زمین‌لرزه‌های قبلی تعداد قابل توجهی از منازل مسکونی در شهر و روستاها دچار خسارت‌های جدی شده‌اند و از سویی پس لرزه‌ها نیز ادامه‌دارد خواسته شده واحدهایی که از سوی بنیاد مسکن ارزیابی شده و اعلام شده قابلیت سکونت ندارد از ماندن در آنها به جد پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه از شهروندانی که خانه‌هایشان دچار خسارت شده تقاضا داریم امشب اصلاً در خانه نماند، گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط ارزیابان بنیاد مسکن مقرر شده هلال احمر در بین کسانی که قابلیت سکونت در خانه‌هایشان را ندارند چادر توزیع شود.

سرپرست مدیریت بحران استان خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان ادامه‌دار بودن پس‌لرزه‌ها وجود دارد از شهروندان تقاضا داریم از ماندن در منازلی که قابلیت خطر دارد امتناع کنند.

وی با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های همجوار در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: مرکز استان در آمادگی کامل به سر می‌برد و در صورت نیاز سریعاً به منطقه اعزام خواهند شد.

پس از وقوع زمین‌ لرزه امروز یکم تیرماه بلافاصله ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل و تمامی نیروهای امدادی، خدمات رسان و بیمارستان‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.

بر اثر وقوع زلزله ۵ ریشتری ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ظهر روز سه شنبه ۲۹ خرداد ماه در شهرستان کاشمر چهار نفر فوت کردند و ۱۱۵ نفر نیز مصدوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها